עיצוב פנים מודרני

עיצוב פנים מודרני

עיצוב פנים מודרני מתייחס בדרך כלל לסגנון נקי ולא מסודר שהחל בסוף המאה ה-19. בצורתו הטהורה ביותר, עיצוב פנים מודרניסטי משקף גישה מסודרת ונטולת מהומה לחיים. עיצוב פנים מודרניסטי מבוסס על קווים ישרים וצורות גאומטריות שנועדו להידמות לטבע. המודרניסטים צמצמו את הבלגן התעשייתי ושמרו על פרט אסתטי למינימום. גישה מינימליסטית זו הפכה את עיצוב הפנים המודרני למושך בעיני בעל הבית הממוצע.

במאה העשרים, עם התפשטות הסגנון המודרניסטי, מעצבים אחרים לקחו את האופנה לידיים. בהשראת המראה הנקי והיעיל של הסגנון המודרניסטי, מספר מעצבים התמקדו ביצירת ריהוט דומה, אם לא זהה. המונח עיצוב פנים מודרני הפך במהרה לשם נרדף לאיכות והמוצרים שתוכננו הפכו עד מהרה לפופולריים בקרב בעלי בתים שרצו ליצור סוג דומה או דומה של ריהוט. רהיטים מודרניים כבר לא היו שמורים לעשירים.

מוצרי עיצוב פנים מודרניסטיים הפכו פופולריים יותר ויותר בשל הדמיון ביניהם. לא היה דבר אחד חסר מהרבה עיצובים אלה. מוצרי רהיטים מודרניים היו לרוב כהים ולא הדגישו את מרווח הפנים. זו הייתה בעיה כי האמינו שצבעים בהירים מקדמים את החלל בעוד צבעים כהים לוחצים על החלל; נקודה שהובאה על ידי הפופולריות של התאים.

הפתרון לנושא זה נמצא בשימוש בדפוסים גאומטריים, וכתוצאה מכך ”הוליווד” של פנים מודרניים. תבניות גאומטריות מאופיינות בקווים חלקים ונקיים. שלא כמו עיצוב הפנים המודרני הכאוטי, תבניות גאומטריות מקדמות סדר, ואחידות. כיום הם פופולריים מאוד בבפנים המודרניים.

בסוף המאה ה-20 הוצגה תנועה פופולרית נוספת לעיצוב פנים מודרני על ידי אנשים כמו פרנק לויד רייט, שביקשו להביא אחידות ובהירות לעיצוב המודרני. הפוסט-מודרניזם של פרנק לויד רייט נוצר כדי להפוך את ההשפעה של תנועת עיצוב הפנים המודרנית ולהחזיר אותה לזמנים פשוטים יותר. רייט וחבריו הפוסטמודרניסטים השתמשו בעיצובים נועזים ובצבעים בהירים כדי להשתחרר מסגנון העיצוב המודרניסטי. הדבר ניכר בעיצוב הקיר המפורסם של בית המים הנופל של רייט, שמשתמש באדום בהיר, תפוזים וצהוב. זה היה בהשראת יצירותיו של תומאס ג 'פרסון.

התנועה לעבר חומרים אורגניים השפיעה על סגנונות עיצוב פנים פוסט מודרניים. אבן טבעית וקרמיקה הן דוגמאות לחומרים אורגניים. יסודות אלה רחוקים מן המראה העמום וחסר החיים של העשורים הקודמים. הם גם משתמשים בחומרים שקל יותר למחזר. חומרים אורגניים יכולים להפחית באופן דרמטי את פליטת גזי החממה ואת צריכת המים, דבר שעלול להוביל להפחתה באיכות האוויר והמים.

החלק השלישי האחרון של המאה העשרים ראה את העלייה של מה שיכול להיחשב העידן הפוסט מודרני. סגנון עיצוב הפנים המודרני החדש הזה נטה לפשטות, וצבעים בהירים. הפשטות יכולה ללבוש צורות רבות. זה יכול להיות חוסר בלגן והתמקדות גדולה יותר על הפונקציה. קווים נקיים וצורות גיאומטריות משמשים גם ברעיונות מודרניים לעיצוב הבית. אנשים רבים מקשרים קווים נקיים ואמנות עכשווית עם סרטי מדע בדיוני ואמנות עכשווית.

עיצוב הבית של ימינו אינו מתייחס לצרכיו של הדייר. הצורה והתפקוד של העיצוב חשובים יותר ממה שהדייר יכול לראות. לדוגמה, בתכנון רצפה פתוחה ניתן היה למקם את הרהיטים בכל חדר ברמות שונות ולחבר זה לזה באמצעות אוורור צולב. סגנונות עיצוב פנים מודרניים אינם דורשים ריהוט ופריטים אחרים ממוקמים באזורים נראים לעין.