עצי זית מעוצבים כחלק משיטת עיצוב יפני

פורטל אדריכלות ועיצוב פנים הבית  > עצים, צמחים ועציצים >  עצי זית מעוצבים כחלק משיטת עיצוב יפני

עצי זית מעוצבים כחלק משיטת עיצוב יפני

עצי זית מעוצבים כחלק משיטת עיצוב יפנית הוא קל, וזו דרך נהדרת ליצור מאפיין נוף ייחודי. הנה כמה טיפים כדי להתחיל. הצעד הראשון הוא שיהיה לך חזון ברור של החלל שאתה רוצה ליצור. כך תוכלו לשלב מגוון מרקמים ואלמנטים שונים כדי ליצור יצירת אמנות ייחודית באמת.

עיצוב עצי זית

שימוש בעץ זית בנוף שלך יכול להשפיע בצורה דרמטית. צורתו של גזע העץ מקושרת לעתים קרובות והופכת לבולטת יותר עם הגיל. העלים, שהם חלק ממשפחת האולאה, הם אליפטיים בצורתם ומכונים ”ירוק זית”. צבע העלווה משתנה מאפור-ירוק לירוק כהה ולעיתים הוא מחוספס או חלק. לעתים קרובות היא מייצגת פוריות משום שהיא מניבה פרי.

גם המאפיינים הגיאומטריים של עצי הזית נותחו. הם הושוו לעצי זית שגזמו באופן מסורתי או מכני. הקבוצה הראשונה נגזמה ב-TP, ואילו השניים האחרים קיבלו גיזום מכני. שני הטיפולים היו דומים בגובה, בנפח הכתר ובאזור.

לכל טיפול נוצר דגם תלת מימדי של כתר העץ. כל אחת מטכניקות הגיזום הוערכה בשל השפעתה על נפח הכתר ועל אזור החופה. טכניקות ה-AP וה-TP הפחיתו את נפח הכתר של עצי הזית ב-42-36%, בהשוואה להליך ה-MP, שהוריד את גודל כתר עץ הזית בעשרה אחוזים.

הדימויים של הכטב "ם נאספו לפני, אחרי, ושנה לאחר הגיזום שולבו בהליכי ניתוח תמונה מתקדמים ליצירת מודלים תלת ממדיים של שדה עץ הזית. דגמים תלת ממדיים אלה שימשו אז להשוואת השפעת טיפולי הגיזום על הגובה והאזור החופי של עצי הזית.

שימוש בשיטת העיצוב היפנית

מוזיאון דאלאס לאמנות מציג תערוכה חדשה בשם ואן גוך ואוליב גרובס. התערוכה היא שיאו של שיתוף פעולה ארוך טווח בין המוזיאון למוזיאון ואן גוך באמסטרדם. הוא מציג את ציורי עץ הזית של ואן גוך.

שיטת ניהול עץ זית זו יכולה לשמש בהקשר של חקלאות מדויקת. הוא מאפשר לחקלאים לייעל משימות אגרונומיות, שעשויות להביא לתועלת כלכלית וסביבתית. ניתן להחיל אותו גם על גידולים אחרים. תוצאות המחקר עשויות לעזור לחקלאים להבין טוב יותר כיצד לגדל ולמסור זיתים.

אלגוריתם OBIA שימש לחישוב המאפיינים הגאומטריים של העצים בשדות. אלגוריתם זה דיווח על גובהו ונפחו של כל עץ, יחד עם מיקומם היחסי זה לזה. זה גם לקח בחשבון את מספר השורה שלהם וסדר בשורה. גורמים אלה איפשרו למקם בצורה מדויקת יותר כל עץ זית בשדה.

קשה מאוד לקצור עצי זית באופן מכני. הגזעים שלהם הופכים למוצקים וכבדים ככל שהם גדלים, מה שהופך את הרעידה המכנית לאתגר. כתוצאה מכך, העצים אינם משחררים את פירותיהם בקלות. גם שייקרים מכניים פוגעים בגזעים ומשאירים פירות חבולים.

כיצד לעצב?

גידול עצי זית בגן יפני הוא שיטת תכנון יפנית פופולרית, משום שניתן לשתול עצי זית בחלקת אדמה קטנה. הם קשוחים וארוכי ימים, אבל הם דורשים תנאי גידול אופטימליים, כמו טמפרטורות חמות, שמש, וקרקע מנוקזת היטב. למרבה המזל, עצי זית יכולים לשרוד באזורי גידול 8 עד 11 בארה "ב, והם יכולים אפילו לגדול על אדמת אבן.

במחקר נחקרו שלושה דגמי עץ זית שונים. הם נוצרו על בסיס עצים אמיתיים, ומאפיינים גאומטריים נקבעו מכל אחד. הם נמדדו באורך, בקוטר, בנפח כתר, בעמדות הסתעפות ובספירת עלים, ושטחם היה מחושב. בתאריך 3, עץ הזית הראה גידול באזור ובנפח כתר, אבל אין שינוי בגובה.

עצי זית הם צמחי נוף גדולים כי הם יכולים להוסיף השפעה ויזואלית נפלאה לגינה שלך. הם גדלים לאט, וניתן לחווט אותם בסגנונות רבים. הם גם מבטא גדול לשיחים ומכלים. אם משתמשים בו כראוי, עצי הזית יכולים להביא לגינה שלך תחושה ים תיכונית מסורתית.

עץ זית פופולרי נוסף הוא עץ הזית. לעץ הזה יש צורה מעוגלת, שגורמת לו להיראות כמו עננים. קל לתחזק עצי זית. והם נהדרים עבור אזורים מועדים לבצורת.