תכנון וביצוע של מערכות חימום

פורטל אדריכלות ועיצוב פנים הבית  > פתרונות חימום >  תכנון וביצוע של מערכות חימום

תכנון וביצוע של מערכות חימום

תכנון ויישום של מערכות חימום הוא תהליך רב-שלבי הכולל מספר בעלי עניין. זיהוי צרכים ופערים בתהליכי תכנון הוא צעד ראשון. זה יספק מתווה לתהליך הכולל ויוביל לתוכניות חום יעילות בעירייה. תהליך התכנון צריך לכלול גם תקשורת בין העירייה לבין שחקנים עירוניים. עיריות יכולות להיוועץ במסמכי תכנון חום רשמיים כדי להשיג מידע נוסף על מערכות חימום מקומיות.

מערכת חימום מרכזית טיפוסית מספקת חום למספר רב של מרחבים פנימיים. הוא יכול גם לספק מים חמים מקומיים. המערכת יכולה להיות חלק ממערכת HVAC גדולה יותר, השולטת על הטמפרטורה בחלל הפנימי. בהתאם לתכנון, ניתן להשתמש בו כדי לקרר את פנים הבניין או לספק לו אוויר חם.

בבריטניה, רוב מערכות החימום משלבות מים חמים ביתיים וחימום בחלל. מערכות אלה משתמשות במים חמים שמסתובבים דרך מחליף חום במיכל מים חמים או צילינדר. מים חמים מופצים בכל הבניין באמצעות משאבה או גליל מים חמים. מערכות אלה גם מספקות מים חמים לברזי מים חמים.

חלק משמעותי מהחום המופק אבד במהלך תהליך ההפצה. באזורים מסוימים, חום זה מחולק על ידי צינור באמצעות מים דחוסים. טמפרטורת האספקה יכולה לעלות על 80 DGC. ההפסדים מתהליך זה יכולים לנוע בין 10% ל-30%. עם זאת, ישנן דרכים לצמצם הפסדים אלה. על ידי שילוב פתרונות דיגיטליזציה ושיפוץ של רשתות קיימות, הפסדי חום יכולים להיות נמוכים כמו 10%. אם אמצעים אלה מיושמים, עלויות האנרגיה של מערכת החימום מופחתות.

גם מיקום ציוד חימום המים חשוב. מיקומו צריך להיות מרכזי ולמזער את האורך הכללי של הצינורות. התקנת הציוד בקומה האמצעית או בקומה העליונה של בניין נמוך יוריד את מספר הצינורות הדרושים ויעזור לפשט את הניתוב. באופן דומה, איתור ציוד חימום מים בקומה האמצעית יקטין את האורך הכללי של מערכת החימום.

מערכות חימום המים חייבות לעמוד בדרישות קוד הצנרת של קליפורניה. לדוגמה, בנייני מגורים רבי קומות חייבים לעמוד בסטנדרטים של אנרגיה למגורים SS150.1 (c) 8. בנוסף, על המלונות להיענות למדריך ציות למגורים. אם מערכת חימום מים מותקנת במבנה מגורים, היא חייבת לעמוד בקריטריוני זכאות במערכת החלוקה.

פרטים נוספים בלינק המצורף: winter2017.co.il/